Penti

PENTİ Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo:

"Nebim'in yenilikçi ve ölçeklenebilir yapısı ile birlikte her geçen gün verimliliğimiz daha da arttı."

"Penti" markası ile kadın çorabı, kadın iç giyimi, ev giyimi, mayo tasarımı ve üretimi konusunda faaliyet göstermekte olan ve bugün alanında Türkiye'nin lider kuruluşu olan Penti Türkiye Pazar payının % 30'una sahip  Avrupa'nın en büyük ilk 10 üretici firması arasında yerini almaktadır. Global bir üretici olarak Avrupa'da da pazar payını her yıl arttıran Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, Nebim sayesinde yakaladıkları avantajları ve işbirliklerini değerlendirdi. 

Penti'nin tarihçesini tanıtır mısınız?

1950 yılında "Öğretmen Çorap" adı altında faaliyete geçen firmamız, 1970 lerden itibaren  marka adını "Penti" olarak değiştirmiştir.

"Penti" markası ile kadın çorabı, kadın iç giyimi, ev giyimi, mayo tasarımı ve üretimi konusunda faaliyet göstermekte olan Öğretmen Çorap/Penti bugün alanında Türkiye'nin lider kuruluşudur.  Türkiye Pazar payının % 30'una sahip olan Penti,  Avrupa'nın en büyük ilk 10 üretici firması arasında yerini almaktadır.  Global bir üretici olarak Avrupa'da da pazar payını her yıl arttıran Penti, bugün İngiltere pazarının %10 unu karşılamaktadır.

60 yıllık tecrübesi ve yüksek kaliteli, inovatif ürünlerle dünya pazarına giren Penti; markalı ve markasız satışlarıyla üretiminin % 60'ını ihracata ayırmaktadır. İngiltere'den Moğolistan'a, dünyanın birçok yerinde Penti markasıyla ya da farklı markalar altında Penti çorabı giyilmekte. Öğretmen Çorap/Penti, dünyaca ünlü birçok marka ve mağazalara da fason üretim yapmaktadır.  Amerika, Avrupa ve Türki Cumhuriyetlerine gerek kendi mağazaları, gerekse çalıştığı perakendeciler aracılığıyla ulaşan Penti; M&S, Dunnes, Boots, Asda, Primark, Tesco, H&M, Wal-Mart, Metro, H&B, Lindex, JCPenney, Hema gibi büyük perakendecilerle de çalışmaktadır. Bu yıl içerisinde Ortadoğu ve Rusya'ya da ihracat yapmaya başladık.

Markalaşmakla birlikte mağazalaşmanın da önemli olduğunu bilen Penti, 1999 yılında "Penti" adı altında kendi mağazalar zincirini oluşturmaya başlamıştır. Bu gün itibariyle Türkiye genelinde 88 mağazamız var. 2011'de hedefimiz yurtiçinde 150 mağazaya ulaşmak. Markamız yurtiçiyle sınırlı kalmayıp global pazarda da toplam 7 ülkede 12 Penti mağazasına ulaştı.

Azerbeycan Bakü'de 2 mağaza, Makedonya Üsküp'te 1 Tetova'da 1 mağaza, Romanya Bükreş'te 3 mağaza, Rusya Moskova'da 1 mağaza, Suriye Şam'da 1 mağaza, Hırvatistan Zagrep'te 2 mağaza, Bosna Hersek Saraybosna'da 1 mağazamız bulunmakta. İnce kadın çorabı sektöründe yenilikçi ve lider bir marka olan Penti, günlük kullanıma uygun klasik çorabın yanı sıra desenli ve fonksiyonel çorapları da içeren koleksiyonlarını, Avrupa'nın ve İtalya'nın önde gelen çorap üreticileri ile aynı zamanda maksimum kalite ile tüketicisine sunmaktadır. 

Bugüne kadar 1500'ü aşkın modeli hayata geçirerek bayan ince çorabını ihtiyaçtan aksesuara dönüştürmeyi başaran Penti, yılda 2 sezon piyasaya sürdüğü koleksiyonları ile dünya modasının nabzını tutmaya devam etmektedir. Moda dünyasının vazgeçilmez aksesuarı olan çorabı yaratıcı tasarımlarıyla yeniden yorumlayarak şık, dinamik bir konsept sergileyen Penti, bireysel bir tarzı ifade eden yaratıcı ve yenilikçi koleksiyonları ile her zevke hitap etmektedir.

Nebim'in en etkili uygulaması size göre hangisidir? Bu uygulama ile vardığınız çözümden kısaca bahseder misiniz?

Nebim'in geliştirdiği tüm yazılımlar bizim için fayda sağlamıştır. Ancak en etkili diye düşündüğümüzde ilk akla gelen Ürün Dağıtım ve Transfer çözümleri diyebiliriz. Bu uygulama sayesinde merkezden mağazalara ürün dağıtım ve transfer işlemlerini doğru bir şekilde planlayıp hızla gerçekleştirebiliyoruz.  Sisteme tanımladığımız transfer emirleri sayesinde yok satan ürünlerin tespit edilmesi ve en çok satan Penti mağazasına yönlendirilmesi gibi uzun bir süreç olabildiğince azalmıştır.  Penti olarak bu çözümü uygulamadan önce çeşitli tablolama programları üzerinden gönderdiğimiz ürünlerin transferlerinin mağazalar tarafından doğru bir şekilde yapıldığından emin olmak ve bu araştırmaya zaman ayırmak oldukça zaman kaybına yol açıyordu bizim için. Ürün Dağıtım ve Transfer çözümleri ile tüm bu süreçleri sistem üzerinden takip edilebildiğimizden dolayı artık anlık olarak tüm detayları görüp gerekli müdahaleleri hızla yapabiliyoruz.

Nebim ile işbirliği süreciniz ne zaman başladı? Nebim çözümlerini uygulamaya başlarken belirlediğiniz hedefler nelerdi ?

Nebim işe işbirliğimiz 2004 yılında başladı. Nebim'i uygulamaya başlarken hedeflerimizin başında doğru kararları hızla vermek, istediğimiz detayda verileri toplamak, değerlendirmek ve işleyen bir sistem ile iş süreçlerimizi daha verimli yönetmek geliyordu. Aynı zamanda her geçen gün yenilikçi ürünler sunmaya çalışan bir firma olarak, kaynaklarımızdan en üst düzeyde faydalanmak istiyorduk. Tam da bu noktada bizi verimlilik anlamında üst düzeylere taşıyacak bir yazılım firmasına ihtiyacımız olduğuna karar verdik. Bu arayış içerisinde doğru yazılıma karar vermek, iş süreçlerimize yarar getirip getirmeyeceğini belirlemek zor bir işti. Bu anlamda Nebim'in sektörel tecrübesine baktığımızda bizi üst düzeyde verimliliğe taşıyacak bir firma olduğuna inandık. 7 yıllık iş birliğimiz süresince gördük ki Nebim'in yenilikçi ve ölçeklenebilir yapısı ile birlikte her geçen gün verimliliğimiz daha da arttı. Bu süreç içerisinde bizim için en önemli unsurlardan biri de proje tamamlandıktan sonra da ihtiyaç ve isteklerimize her zaman hızla cevap almamız oldu.

Nebim iş zekası uygulaması Halojen Kurumsal Sürüm'ün firmanıza sağladığı en önemli fayda nedir?

Halojen Kurumsal Sürüm uygulamasının pek çok faydasından bahsedebiliriz.  Ancak firmamızda en çok kullandığımız ve fayda gördüğümüz en önemli iki özelliğe değinirsek;  öncelikle Dashboard entgrasyonu ile birlikte bizim için hayati önem taşıyan günlük raporlarımıza web arayüzünden gerektiğinde dataya da inebilen teknolojisi ile birlikte inceleyebilmekten bahsedebiliriz. Bu fonksiyon özellikle bir yönetici için çok önemli bir avantaj.

Penti için diğer önemli özellik ise, uygulama üzerinden mağaza ve ürün grubu bazında verimlilik raporu alabilmek. Bu rapor sayesinde mağazalar için ürün grubu tanımlanan kapasite miktarları ile satış bilgileri haftalık olarak listelenebiliyor, son hafta ürün gruplarının satıştan aldığı pay ile kapasiteden aldığı pay kıyaslanabiliyoruz. Bu sayede kapasite takibi yaparak, ürün grubu kapasite planlamasını kontrol altına alabiliyoruz.

Demo Talebi

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.