İpekyol

İPEKYOL Genel Müdürü, Uğur Ayaydın:

"Rahat alışveriş tecrübesini yaratmak için daha hızlı yapılar geliştirmeye çalışıyoruz.”

Müşterimizin tercihlerini, ihtiyaçlarını daha net görmek ve buna uygun çözümler üretmek arayışımız devam ediyor, edecek. Bugünlerde stratejik danışmanlık ve saha araştırmalarına yoğunlaştık ve sonuçlarını aldık. Yılbaşında başlattığımız Ipekyol Kart Projesi ile de müşterilerimizi daha iyi tanıyarak çok daha doğru ve kişiye özel hizmetler sunma imkanı bulacağız. Bununla beraber müşterilerimizin farklı satış kanallarını birlikte kullanarak markalarımıza olan ilgisini arttırdığını görüyoruz. e-Ticaret sitelerimizin satışları da her geçen gün artmaktadır.

Hedefimiz müşterimizin alışverişinde hiçbir zorluk çekmeden işlemlerini tamamlayabilmesini sağlamaktır. Bu noktada müşterimizin hangi kanaldan alışveriş yaptığına bakılmaksızın aynı memnun edici ve rahat alışveriş tecrübesini yaratmak amacı ile her geçen gün daha kolay, daha az adımlı ve daha hızlı yapılar geliştirmeye çalışıyoruz. Dünyadaki gelişmeleri bizzat yerinde izliyoruz. Satış ve pazarlama ekiplerimiz ile sahadan da kopmadan sürekli bilgi alışverişinde bulunarak çalışmalarımızı yürütüyor ve irili ufaklı çok sayıda proje geliştiriyoruz. Yurt dışında İpekyol markamızın ürünlerinin online satışına başladık. İngilizce ve Almanca dillerinde hizmet veren e-Ticaret sitemiz ile yurt dışından bize gelen talepleri de karşılar durumdayız. Arap yarımadasındaki mağaza açılışlarımız da planlarımız doğrultusunda devam etmektedir.

Nebim V3 ile geldiğiniz son durum ve hayata geçirdiğiniz veya geçirmek üzere olduğunuz yeni projelerinizden bahseder misiniz?

Nebim V3’ü 2012 yılından beri kullanıyoruz. Mağazacılık, Üretim ve Merkez ERP iş ihtiyaçlarının tamamını tek bir veritabanı üzerinde entegre ve real time verilerle yönetebildiğimiz bir yapıdayız. Bu süreçte, bu yapının artılarını katma değere dönüştürecek pek çok proje geliştirdik. Burada öncelikle şunu belirtmek gerekiyor. Artık iş ihtiyaçlarının çeşitliliği o kadar arttı ki bunlara yanıt verebilmek için tek bir çözüm değil birden çok çözüm ile oluşturulabilecek platformlar ile çalışılması bir zorunluluk haline geldi. Bu çerçevede asıl ERP çözümünün de entegrasyon yetenekleri çok gelişmiş olmalı ki , platformun diğer yazılımları ile gereken her noktada bir arada ve hızlı çalışabilsin. Özellikle anaveri dediğimiz ürün, müşteri, mağaza ve tedarikçi gibi veriler ERP tarafından beslenmeli ve her türlü finansal sonuç yaratabilecek işlemler ERP de kayda alınmalı.

İpekyol olarak Nebim V3 ERP ile neler yaptık; Mağazalarımızın da yoğun olarak kullandığı bir iş akış programımız ile Nebim V3’ü entegre ederek, tamamen İpekyol’a özel iş ihtiyaçlarının, istenilen onay mekanizmaları ile işletilmesini sağladık. Buna ek olarak; Mağazalar arası ürün transferi, merkez depomuzdan sarf malzemelerinin mağaza tarafından talep edilmesi ve sevkiyatı, personel kıyafetlerinin sistem üzerinden talep ve teslimi, numune ürün talepleri, her türlü mağazalararası ve mağaza depo ürün sevkiyatlarının, tadilat işlemlerinin ve hatta evrak sevklerinin kargo şirketi ile entegre edilmesi ve kargo etiketlerinin otomatik print edilmesi gibi otomasyonları Nebim V3 ile entegre ederek kullanıma aldık.

2012 yılı sonuna geldiğimizde e-Ticaret sitelerimizi açtık ve Nebim V3 ile entegre ettik. Bu entegrasyon ile Tüm ürün ve fiyat bilgileri Nebim V3’ten aktarıldı. Bunu yaparken e-Ticarete özel yeni ürün tanımları, renk isimlendirmeleri de program üzerinde yapıldı. Müşteri Nebim V3’teki müşteri ile entegre edildi. Tekilleştirme sağlandı. İlk günden beri müşterilerimiz e-Ticaretten aldıkları ürünleri, mağazalarımızda iade ya da değişim için işlem yapabiliyorlar. Nebim V3 Entegratör yapısına geçiş ile entegrasyon kalitesi arttırıldı.

Internet üzerinden mağazadan satış, mağazadan IPAD ile sipariş alıp internetten ya da bir başka mağazadan direkt sevkiyat sistemleri devreye alındı.
Ipekyol Kart uygulaması e-Ticaret sitesi ile entegre edildi ve puan kazanım kullanımı ve sorgulanması sağlandı.

Mağazaların tüm adres bilgileri ve ürünün hangi mağazada bulunduğu bilgisi anlık olarak Nebim V3 ile e-Ticaret sitesine entegre edilerek tüketicilere sunuldu. Yurt dışı satış sitemiz eu.ipekyol.com devreye alındı. Burada da yine iki yabancı dildeki tüm tanımlar ve fiyatlar Nebim V3 üzerinde yönetilip entegre edildi.

Ipekyol Kart CRM Projesi’ni Nebim V3 ile tamamladık;

Kısa bir süre içerisinde kart dağıtımı çok pratik iş adımları ile sağlandı. Müşteri tekilleştirme çalışmaları tamamlanmış ve stabilize edilmiş oldu. Her türlü segmentasyona özel davranış sağlayabilecek bir altyapı geliştirildi. Sistem mağaza, kartlı müşteri, segment ve ürün kombinasyonlarında farklı kampanyaları uygular şekilde geliştirildi. Arşiv firması ile entegrasyon da sağlanarak kart ilişkili formlara da sistematik takip getirildi.

Yol haritanızda Nebim V3 ile geliştirmeyi planladığınız başka projeler var mı?

Yukarıda bahsettiğim, gerçekleştirdiğimiz CRM çalışmalarımızda daha derinleşeceğimiz adımlarımız var. Özellikle müşteri ilişkilerinin yönetiminde çok daha hızlı olmak istiyoruz. ÖKC mevzuatının takibi ile birlikte Nebim V3 ile yine müşteri yararına hızlı çözümler üretebileceğimizi düşünüyoruz. Nebim V3 buna hazır. Mevzuatın netleşmesini bekliyoruz. Dijital dünyayı mağazalarımıza da getirmek için interaktif displayleri değerlendiriyoruz. Nebim V3 ile entegre edip mağazaya özel neler yapılabilir inceliyoruz. Nebim V3 Entegratör ile ERP entegrasyon kalitesini arttırıken diğer kullandığımız yazılım ve servis firmaları ile entegrasyon kalitesini daha da arttırmak için “Biztalk” projesi çalışmalarımız devam ediyor. Real time analytics ve mağazada kişiye özel kullanılabilirliği konusunu da yakından izlemekteyiz. Yurt dışı bayilerimizin kullanacağı özel bir B2B altyapısı kurma projesi üzerinde çalışıyoruz.

Demo Talebi

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.