Atak ve Risk Alan Bir Patron, Milliyet Ankara Eki

Nebim olarak bilgiye dayalı yönetim sistemlerini; verilerin planlama yapılabilecek, kurumda kontrol ve denetimi sağlayacak, analiz edilecek ve karar alınacak bilgiye dönüşmesini sağlayan sistemler olarak tanımlıyoruz.

Bilgiye dayalı yönetim sistemlerinin amacı; planlama, kontrol ve karar desteği için veri toplamak, işlemek, kaydetmek, bilgiye dönüştürmek ve bilgiyi gereken yer ve zamanda gereken kullanıcılara ulaştırmaktır. Tüm bunlara bağlı olarak yapılan yönetim sistemlerine bilgiye dayalı yönetim sistemleri diyebiliriz. 

Bilginin doğru paylaşılması ve yönetilmesi nasıl gerçekleşiyor?

Öncelikle verilerin kullanıcılar tarafından bilgi sistemlerine doğru ve eksiksiz işlenmesi sağlanmalıdır. Bu da; toplanan verilerin bir bütünlük içerisinde yönetilmesini, veri tutarlılığını bozabilecek işlemlere engel olunmasını, geçmişe yönelik verilerin silinmesine engel olunmasını ve kullanıcı hatalarının önüne geçilmesi gibi birçok işlevin bilgi yönetim sistemi tarafından kontrollü bir şekilde yerine getirilmesini gerektirmektedir.

Tüm bu işlemlerin doğru şekilde yerine getirilmesinden sonra işlenen veriler, karar alınabilmesini desteklemek üzere bilgi yönetim sistemi tarafından bilgiye dönüştürülmelidir.

Bilginin paylaşımına değinmek gerekirse; ideal bir bilgi yönetim sistemini iki temel fonksiyon ile desteklemek gerekmektedir.

Bunlardan ilki, kullanıcıların bilgi yönetim sistemi tarafından kendilerine sunulan bilgiye gerek duydukları anda ve gerek duydukları ortamda ulaşmalarını sağlamak olmadır. Buna örnek olarak; müşterisine hizmet veren bir satış temsilcisinin sunacağı ürünlerin envanterde olup olmadıkları bilgisine ve ürünlerin fiyat bilgisine ulaşabilmesi gerekliliği verilebilir.

Bilginin paylaşımı ile ilgili değinilmesi gereken diğer nokta ise; kullanıcıların bilgiye kendilerine verilen yetkiler doğrultusunda erişebilmeleri sağlanması gerektiğidir. Yine biraz önce değindiğimiz satış temsilcisi örneğine geri dönersek; bu satış temsilcisinin şirketin ürün ve fiyat bilgisine ulaşıp sipariş alabilmesi gerekirken, şirketteki diğer çalışanların ücret bilgisine ulaşamaması gerekmektedir.

Özetle; verilerin kullanıcılar tarafından doğru ve eksiksiz işlenmesi, verinin bilgiye dönüştürülmesi,  kullanıcıların kendilerine sunulan bilgiye gerek duydukları anda, gerek duydukları ortamda ve kendilerine atanan yetkiler dahilinde ulaşmaları, bilgiye dayalı yönetim sistemlerinin vazgeçilmezleridir. 

Kobi'lere hangi tür yazılım programları geliştirdiniz?

Nebim olarak; 1966'da başlayan faaliyetlerimizden bu yana, mainframe'lerden başlayarak günümüzdeki modern platformlara kadar ulaşan birçok sistem için yazılım çözümleri geliştirdik ve geliştirmeye devam ediyoruz.

Geliştirdiğimiz çözümler; kurumsal firmalara ve KOBİ'lere yönelik yazılımlardır. Özellikle perakende, toptan satış ve üretim sektörlerine odaklanmaya devam ediyoruz.

Geliştirdiğimiz Nebim V3 ve Nebim Winner yazılımları ile 9.000'den fazla firma ve 60.000'den fazla kullanıcıya hizmet veriyoruz.

Bugün ise; 2011 yılındaki lansmanından bu yana odaklandığımız stratejik yazılımımız olan Nebim V3 ile hem kurumsal firmalara, hem de KOBİ'lere çözümler sunuyoruz. Nebim V3'ün getirdiği uluslararası yazılım özellikleri sayesinde Türkiye haricinde Rusya'dan Fildişi Sahili Cumhuriyeti'ne varana kadar onlarca ülkede mağazaları ya da iş ortakları olan firmalara hizmet de veriyoruz.

KOBİ'lerin önceliklerine değinmek gerekirse; yeni müşteriler elde etmek, işi büyütmek, operasyonel masrafları azaltmak ve rakiplerine karşı avantajlı konuma geçmek gibi konuları sayabiliriz.

Biz de Nebim V3'ü geliştirirken, kurumsal firmaların gereksinimlerinin yanı sıra, KOBİ'lerin önceliklerini de göz önünde bulundurduk ve Nebim V3'ün KOBİ'lere yönelik sürümlerini tasarladık.

Nebim V3 sayesinde KOBİ'ler stoklarını etkin bir şekilde yönetebiliyorlar. Tedarikçilerinden aldıkları ürün bilgilerini Nebim V3'e pratik bir şekilde yükleyebiliyor, fiyat listeleri oluşturabiliyor, toptan ve perakende satışta barkodlu çalışabiliyorlar. Üç al iki öde, ya da aynı üründen üç adet alana üçüncü ürüne özel fiyat ver veya her 100TL'Lik alışverişe 20TL indirim çeki uygula gibi örnek olmak üzere, birçok indirim kampanyası tanımlayabiliyor ve bu sayede satışlarını artırabiliyorlar.

Nebim V3 sayesinde KOBİ'ler envanter ve ürün satış hızını takip ederek ürünlerini doğru zamanda ve doğru miktarda tedarik etmek için ihtiyaç duyacakları tüm bilgilere kolaylıkla ulaşabiliyorlar. Siparişten faturaya kadar tüm aşamaları takip edebiliyorlar.

Özellikle toptan, perakende, bayi ya da İnternet üzerinden satış gibi, birden fazla kanaldan satış gerçekleştiren orta boy firmalar için Nebim V3 yazılımımızın sağladığı bir başka fayda ise; tüm satış kanallarının bir arada yönetilebilmesi ve analiz edilmesidir. KOBİ'ler siparişe bağlı ürün rezervasyonu, sevk ve faturalama sayesinde satış işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirebiliyorlar. Sipariş işlemlerini mobil el terminalleri üzerinde çalışan Nebim V3 uygulamaları sayesinde yönetebiliyor, ürünlerin anlık envanterlerini görebiliyor ve doğru adetlerde sipariş alabiliyorlar. İthalat ve ihracat operasyonlarını aynı sistemde takip edebiliyorlar.

Hazır ürün satın almanın yanı sıra, kendi üretimlerini gerçekleştiren kullanıcılarımıza sunduğumuz üretim modüllerimiz de var. Ön maliyette hammadde, işçilik ve genel giderlerin hesaplamaları, planlanan maliyetler ile gerçekleşen maliyetlerin karşılaştırılması, numune ve modelhane süreçlerinin yönetimi, stok, sipariş ve üretim ihtiyaçlarına göre üretim iş emirlerinin oluşturulması, iş emri bazında ihtiyaç tespiti ve satın alma yapılması, çok safhalı ve barkodlu üretim süreçlerinin yönetimi, maliyet muhasebesi gerçekleştirilmesi gibi çözümler de Nebim üretim yazılımları tarafından sunulmaktadır.

Perakende sektörüne odaklanmış KOBİ'ler ise; Nebim V3'ün sunduğu, dokunmatik ekran destekli perakende satış uygulamaları sayesinde kasada satış hızlarını artırıyorlar, müşteri bilgilerini doğru ve eksiksiz toplayabiliyor ve etkin müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) yapmak için gereken bilgileri elde ediyorlar.

KOBİ'lerin ticari işlerini yürütecekleri yazılımlarından en önemli beklentilerinden biri de finans, muhasebe ve insan kaynakları ile ilgili süreçlerin takibidir. Nebim V3 kullanıcıları; çek/senet, banka ve kasaları, cari hesaplardan doğan borç ve alacak işlemlerini, muhasebe ile entegre bir şekilde anlık olarak takip edip raporlayabiliyorlar. Personel ücretlerini yönetebiliyor, satış teşvik prim hesaplarını bordro ile entegre edebiliyorlar.

Nebim V3 sayesinde KOBİ'ler; tüm iş süreçlerini Nebim V3'ün sunduğu hazır raporlar sayesinde analiz edebiliyorlar. İstedikleri takdirde pratik bir şekilde firmalarına özel raporlar oluşturabiliyorlar. 

Geliştirdiğiniz NEBİM V3 ERP ve NEBİM WİNNER uygulamaları hangi sektörde kullanılıyor? Referans listemizde Türkiye'nin dev firmalarından hangileri var?

Nebim'in sunduğu Nebim V3 ERP ve Nebim Winner yazılımları ile perakende, toptan satış ve üretim sektörlerine yönelik hizmet vermekteyiz. Özellikle hazır giyim, ayakkabı, ev tekstili, halı, mobilya, optik, elektronik ve mücevher başta olmak üzere 9.000'den fazla firma ve 60.000'den fazla kullanıcı yazılımlarımızı kullanıyorlar.

Türkiye çapında Nebim V3'ü tercih eden kullanıcılarımıza örnek vermek gerekirse; Atlas Halı, Altınyatak, Aru Kaprol, B&G Store, Beşiktaş Jimnastik Spor Kulübü, Bilsar, Birkenstock, D'S Damat/Tween/Damat, Dagi, Deriden, Derimod, Emporio Armani ve Gucci gibi markaları yöneten Doğuş Perakende Grubu, Ender, Herry, İmza, Intersport, İpekyol, Karınca, Kayra, Kompedan, Kristal Kola, Lee Cooper, Levfu, Levi's, New Balance, Vepa'62 ve Shiseido gibi markaları yöneten Vepa, Royal Halı, Opak Optik, Özcan Aydınlatma, Silk & Cashmere, Sportime, SPX, Sunglass Hut, Süvari, Yargıcı gibi firmaları sayabiliriz.

Nebim Ankara Bölge Müdürlüğü olarak Ankara bölgesindeki referanslarımıza ise; Sarar, Yakupoğlu, Tüzün, Journey, Seçil, Karton Triko, Cemre, Kayra, Sementa, Chima, Kotonteks, Setre, Perlina, Özbay, Moda İlgi, Parantez, Eztaş, Kayhan Yapı, Keklikoğlu, Tuğba Çanta, Hnb Çanta, Mateks, Toker Bebe, İGS, Mine Mağazaları, Dört Yıldız, Aydoğanlar, GS Store, Gön Çanta, Etichet Mağazaları, Mütaşliva Tekstil, Öykü Giyim, Zahir Tekstil, Çözgü Tekstil, Kent Optik, Ödül Optik, Ata Optik, Pino Parfümeri, Onursal  Ayakkabı, Veroni Tekstil gibi firmaları örnek gösterebiliriz.

Yazılım sektörü 2013'ü nasıl geçirdi?

Türkiye'de yazılım sektörü büyümeye devam etti. Özellikle Nebim'in odaklandığı perakende sektörünün büyümesine paralel olarak biz Nebim olarak 2012'ye göre 2013'te toplamda yaklaşık %27'lik bir oranda büyüdük. Büyümemizi hem lisansta, hem de destek ve hizmet alanlarında gerçekleştirdik. Bölgemizdeki tüm Nebim Çözüm Ortakları ve Nebim Yetkili Satıcılarının Nebim Application Expert (NAE) eğitimlerini ve sertifikasyonlarını tamamlayarak büyüyen iş hacmimizi destekleyecek insan kaynağı yatırımlarımızı hızlandırdık. 

NEBİM'in kısa ve orta ve orta vadeli hedefleri neler?

Nebim olarak öncelikli hedefimiz, Nebim kullanıcılarının verimliliklerini artırarak memnuniyetlerinin devamlılığını sağlamak ve Nebim V3 yazılımımızı kullanan firmaların sayısını artırarak 2014'te de büyüme hızımızı devam ettirmektir.

Önümüzdeki dönem yol haritamızda en belirleyici faktör olacak alanlardan biri; e-fatura ve e-defter ile başlamış olan ve e-arşiv gibi projelerle kapsamının genişlemesini beklediğimiz e-dönüşüm projelerinin hayata geçirilmesi olacaktır. 2013'te e-faturaya tabi olan kullanıcılarımıza sunduğumuz e-fatura çözümlerini bu yıl daha da yaygınlaştırmayı planlıyoruz. Ayrıca, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından sunulan E-Defter Uygulaması Yazılım Uyumluluk Onayını almış olan Nebim V3 E-Defter yazılımını da kullanıcılarımıza sunacağız.

Ayrıca, Nebim V3 yazılımımızı geliştirmeye devam ederek hem kurumsal sektörde, hem de KOBİ'lere sunduğumuz ürün ve hizmet çeşitliliğini artırmayı hedefliyoruz. 

Türkiye'de ve dünyada yazılım sektörünün geldiği son noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz? Sektörün geleceği hakkında neler söylersiniz?

Biz Nebim olarak Türkiye'de ve dünyada özellikle KOBİ'lerin bilişim teknolojileri yatırımlarını artıracaklarını ve büyümenin ağırlıklı olarak yazılım ve hizmette olacağını öngörüyoruz. İzlediğimiz bir başka trend ise, sektörel (dikey) KOBİ uygulamaları pazarının büyümeye devam ettiğidir.Yine bir başka gözlemimiz, Türkiye'de uygulama yazılımları pazarında öne çıkan sektörlerin üretim, toptan satış ve perakende olduğudur.Tüm bu gözlemlerimize ve trendlere baktığımızda Nebim'in geliştirdiği ve kendini kanıtladığı sektörlerde çok güçlü bir konumda olduğunu görüyoruz. Bu nedenle yazılım geliştirme ve hizmet kadromuzu genişletiyor, Çözüm Ortaklarımız ve Yetkili Satıcılarımıza yatırım yapmaya devam ediyoruz.

Demo Talebi

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.