AKG: "186 müze ve ören yerinde, müze mağazaları ve kafelerindeki tüm operasyonlarımızı Nebim V3 ile verimli bir şekilde gerçekleştiriyoruz."

AKG:

12.07.2017

Barış Üstünkaya

AKG | Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı

Röportajın videosunu izlemek için tıklayınız

Şirketimiz 2016’nın son yılında kültür ve turizm bakanlığının yapmış olduğu ihaleyi kazanarak 186 müze ve ören yerinde müze mağazaları ve kafeleri işletme işini yapmaya başladı. İhaleyi kazandıktan sonra yoğun bir hazırlık süreci geçirdik. Bu süreç içerisinde yaptığımız işin ne olduğu, Türkiye ve dünyada yapılan diğer işlere göre nasıl konumlandığı analiz edildi. Baktığımızda, 186 müze ve ören yerinde ki mağazalarımızla dünyanın en büyük müze ve mağaza işletmecisi konumundayız. Bu Türkiye için çok önemli bir başarı, gurur kaynağı. Çünkü dünyada başka böyle bir operasyon yapısı yok.

Kültür perakendeciliği de Türkiye’de nispeten yeni bir konsept. Bu konseptin içerisinde yaptığımız operasyonlarda gerçekten perakendeye uyum sağlayan bir yazılıma ihtiyacımız olduğunu düşündük. Bu doğrultuda farklı yazılım şirketleri ile görüşmeler yapmaya başladık. En büyük kriterlerimizden bir tanesi, kullanacağımız ERP’nin yerli yazılım olmasıydı. Bunun dışında bizim özel projelerimize yanıt verebilecek kapasitede olması çok önemliydi. Çünkü standart bir perakendecilik yapmıyoruz. Sümela Manastırı’nda da mağazamız var, Göbekli Tepe’de de mağazamız var, Kapodokya’da da yeraltında da mağazamız var. Dolayısı ile tüm buralarda farklı projelere ihtiyacımız var. Bunlara yanıt verecek en iyi firma Nebim olduğu için Nebim üzerinde karar kıldık.

Çözüm konusunda, gerçekten başladığımız günden itibaren tecrübeli bir ekip ne zaman ihtiyacımız olsa bize destek oldu. Bizim için en önemli şey hızlı hizmet. Çünkü kendinizden de örnek alırsanız, yurt dışında bir müzeyi ya da ören yerini gezmek için iyi bir hazırlık yapıyorsunuz, iyi bir vakit ayırıyorsunuz. Oranın mağazasında ya da kafesinde alışveriş yapmak için gitmiyorsunuz aslında, orayı gezmek için gidiyorsunuz. Dolayısı ile mağaza ve kafeye ayırılan zaman kısıtlı. Bu durumda yoğunluğun bir anda arttığı günlerde kasalarda çok hızlı operasyon yapabilmeniz, hızlı hizmet verebiliyor olmanız ve ERP’nizin de buna uygun olması gerekiyor. Yapılan bütün işlemlerin geriye dönük bütün analizlerinin de çok doğru yapılması gerekiyor ki bir sonraki adımları doğru planlayalım. Mağazacılık tarafı ile ilgili yaptığımız iş, Nebim’in de iyi bildiği bir işti. Hediyelik eşya tarafı kolay uygulanabilir bir işti fakat kafeler ve bilet operasyonlarımız da var. Bunun yanında ayrıca ilerde yapmayı planladığımız başka operasyonlarda gelecek. Yazılımın bu operasyona uygunluğu da bizim için çok önemliydi. Örneğin; bundan bir ay sonra bir noktada otopark hizmeti vereceğiz. Yazılımın vereceğimiz hizmetle örtüşmesi bizim için çok önemli. Ondan çok daha önemlisi Örneğin; Pamukkale’de antik havuzda gişe bileti satışı yapıyoruz, gişeleri biz işletiyoruz. Nebim ile yaptığımız önemli projelerden bir tanesi de bu biletlerin Nebim üzerinden satılması ve turnike sistemli ile entegre bir şekilde çalışmasıydı. Bunu yakın zamandı başardık. Yiyecek içecek mağazaları tarafında kafelerimizde reçete uygulamalarımız, bunların sistemden stoklarının doğru bir şekilde düşülmesini sağlamak ayrı ve önemli bir projeydi bizim için. Offline çözümler üzerinde çok durduğumuz bir çözümdü. Çünkü, bahsettiğim gibi tüm Türkiye’de farklı yerlerde GSM operatörlerinin farklı kapasiteleri var. Yani bizim yerin altında da mağazalarımız var ve yeri geliyor online çalıştıramıyoruz. Bu bağlamda Nebim in sunduğu offline çözümler bu tür işlerimizi çözmekte de işimize yaradı. Öte yandan nn önemli kategorilerimizden bir tanesi d takı. Takının satışlarında stoktan iki farklı birimin düşmesi gerekiyor. Biri işçilik, diğeri gümüşün ya da altının kendi ağırlığı. Her takının ayrı ayrı birim maliyeti, ayrı ayrı birim işçilik maliyeti var. Bunların vergi oranlarının farklı olmasından dolayı sistemden ayrı ayrı düşmesini sağlamak kritik bir konu. Bu tarafta da Nebim ile ayrı bir proje yazarak sistemimizi takı satmada ERP’ nin gerekliliklerine uygun bir hale getirebildik.

Geldiğimiz noktada Ocak 2017’den itibaren faaliyetlere başladık satış anlamında. Vizyonumuz dünyanın en büyük kültür perakendecisi olmak. Baktığınızda gerçekten dünyada böyle bir kültür perakendeciliği yapan başka bir yapı yok. Bu kadar zengin başka bir ülkede yok. Türkiye dünyanın en büyük müzesi aslında. Bizde bunun bilinci ile kültürel değerlerimizin farkındalığını arttırarak farklı projeler ile yaşadığımız, bulunduğumuz mekanlara değer katmak istiyoruz.

Etiketler